fbpx

Зміни до Податкового кодексу України - 2019

З чого почнеться новий рік для платників податків?

Починаючи з 01 січня 2019 року набули чинності ряд змін до Податкового кодексу України.

blank

Основні суттєві новації:

  1. Змінено поняття «Акцизний склад» (пп. 14.1.6. ПКУ). Тепер акцизним складом вважатиметься спеціальна територія чи приміщення на митній території України, де проводиться діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального, спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів. Також норму доповнено об’єктами, які не можуть вважатися акцизними складами. Зокрема не можуть вважатися акцизними складами  приміщення або території, по кожній з яких загальна місткість ємностей пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання протягом року отримує пальне у обсягах, що не перевищує 1000 кубічних метрів. Крім того, не можуть вважатися акцизним складом приміщення або територія, незалежно від загальної ємності, платника єдиного податку 4-ї групи, який отримує пальне у обсягах не більше 10000 кубічних метрів на рік та використовує пальне виключно для власного використання;
  2. Розширено перелік вимог до щодо функціонування акцизних складів (п. 230.1., зміни набувають чинності з 01.07.2019 р.). Акцизні склади мають бути обладнані лічильниками – витратомірами та рівнемірами – лічильниками, кожен з яких має бути зареєстрований у Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Дані з вище вказаних лічильників мають направлятись до податкового органу кожен день у електронній формі, не пізніше 23 години 59 хвилин поточного дня. Крім того, усі акцизні склади мають бути зареєстровані у  системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового;
  3. Посилено відповідальність за порушення вимог щодо акцизних складів та реєстрації акцизних накладних (ст. 1281 зміни набувають чинності 01.07.2019 р., а штрафи застосовуються з 01.10.2019 р.). За необладнання резервуарів лічильниками та не внесення лічильників до Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі застосовується штраф у розмірі 20 000 грн. щодо кожного виявленого порушення, а у разі повторного порушення протягом року – 50 000 грн. При виявлені акцизних складів, не внесених до електронної системи адміністрування, доведеться заплатити штраф у розмірі 1 000000 грн., у разі повторного виявлення протягом року – 2 000 000 грн. За несвоєчасне подання, з вини платника, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, стягуватиметься штраф, у розмірі 1 000 грн. за кожний неподаний електронний документ;
  4. Контролюючі органи отримали право на подачу матеріалів до суду стосовно конфіскації в дохід держави (п. 228.3.) виявленого спирту та пального, щодо якого не подано акцизні накладні, заявки на транспортування або які виявлені на акцизних складах, не внесених до електронної системи адміністрування;
  5. Приблизно на 9 % збільшено ставки акцизного податку на тютюнові вироби;
  6. Доповнено перелік спиртів, щодо яких акцизний податок справляється за ставкою 0 % (пп. 229.1.1., зміни набувають чинності з 01.07.2019 р.), зокрема це спирт етиловий для виробництва технічної, хімічної, парфумерно–косметичної продукції, спирт етиловий для виробництва оцту з харчової сировини, а також спирт етиловий, що переміщається в межах одного суб’єкта господарювання;
  7. Запроваджується спеціальний режим оподаткування бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів (п. 229.8.). При обчисленні ставки оподаткування не застосовується коефіцієнт 10. У разі відсутності підтвердження цільового використання палива, застосовується штраф у розмірі 50 % від суми акцизного податку, щодо якого відсутнє підтвердження. До 30.06.2019 року включно, фактом підтвердження цільового використання є копії первинних бухгалтерських документів, які направляються контролюючому органу – векселедержателю.     
  1. Від сплати податку звільняються платники, що здійснюють викиди двоокису вуглецю у обсягах не більше 500 тонн за рік. База оподаткування для платників, що перевищують даний обсяг, зменшується на 500 тонн щорічно;
  2. Ставка податку за викиди двоокису вуглецю збільшена з 0,41 до 10,00 грн. за тонну.
  1. Збільшено ставки рентної плати за користування надрами для видобутку корисних копалин (п. 252.20.), щодо нафти та конденсату на 2 %.
  2. Відносно залізної руди, з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року застосовується ставка 1,1;
  3. Приблизно на 50 % збільшено ставки за спеціальне використання лісових ресурсів (пп. 256.3.1.).
  1. Змінено порядок обчислення ставки туристичного збору (пп. 268.3.1.). Розмір ставки визначають органи місцевого самоврядування, в межах 0,5 % для внутрішнього та до 5 % для в’їзного туризму від мінімальної зарплати, станом на 01 січня звітного року;
  2. Перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання, платник туристичного збору має здійснити авансовий внесок, з урахуванням встановлених ставок туристичного збору. Розміщення у місцях проживання здійснюється за наявності у платника підтверджуючого документа про сплату туристичного збору (пп. 6.1., 268.6.2.);
  3. Встановлено, що ставка земельного податку для лісових земель становить не більше 0,1 % від їх нормативної грошової оцінки (п. 274.1.), а для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, не більше 0,1 % від нормативної грошової оцінки площі ріллі по області (п. 277.1.).
  1. Внесено доповнення у норму, що можуть бути платниками 1-3 груп суб’єкти господарювання, що здійснюють роздрібний продаж сидру, пері (без додання спирту) у ємностях до 20 літрів (пп. 5.1.);
  2. Платники єдиного податку, які здійснюють торгівлю складними технічними побутовими пристроями, що потребують гарантійного обслуговування, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, зобов’язані використовувати касовий апарат (абз. 4 п. 296.10.).
  1. До 01.01.2022 року звільняються від сплати податку операції з постачання брухту кольорових металів, паперу та картону (п. 23 перехідних положень);
  2. На період проведення АТО та ООС звільняються від оподаткування операції з постачання телекомунікаційного обладнання, дротового і бездротового зв’язку, апаратури для прослуховування направленої дії (п. 32 перехідних положень); 
  3. Продовжено дію норми, що звільняє від оподаткування операції з постачання лікарських засобів, до 31.12.2020 року (п. 38 перехідних положень);
  4. До 01.01.2022 року звільняються від оподаткування операції з постачання вугілля, теплової, електричної енергії, водопостачання та водовідведення (п. 44, 45 перехідних положень);
  5. Звільняються від оподаткування, до 31.12.2022 року, операції з імпорту транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (п. 64 перехідних положень);
    Податковими агентами по сплаті ПДВ за операції з ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес – відправленнях є оператори поштового зв’язку, експрес – перевізники (21). На період з 01.01.2019 року по 30.06.2019 року не є об’єктом оподаткування операції з постачання товару на суму, що не перевищує 150 євро на одну фізичну особу, а з 01.07.2019 року по 31.12.2020 року – на суму, що не перевищує 100 євро (п. 68 перехідних положень);
  6. До переліку операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, включено операції з конверсії радіочастотного ресурсу України (пп. 196.1.19.);
  7. Платники ПДВ не можуть відмовитись від податкової пільги по даному податку чи відстрочити її використання (п. 30.4.).

При нарахуванні зобов’язання, визначеного платником чи податковим агентом, в тому числі у разі виявлення помилок у раніше поданій звітності, пеня починає нараховуватись після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (пп. 129.1.3.).

кнопка вверх