Юридичний супровід бізнесу
Юридичні послуги для фізичних осіб
Правова допомога в сферах ведення господарської діяльності, банківського і фінансового права, екологічного права, корпоративного права, нерухомості та земельного права, оподаткування, реструктуризації та банкрутства, трудового та сімейного права і багато іншого.
Послуги у сфері державної реєстрації прав на нерухоме майно, юридичний супровід подання декларацій в галузі будівництва, представництво інтересів в земельних спорах
01
Розгорнуті юридичні консультації
з питань оформлення документів на нерухоме майно (в тому числі, збудоване самочинно), введення в експлуатацію нерухомого майна, наявних земельних спорів та інших питань в галузі будівництва та земельних відносин
02
Подання повідомлень
про початок будівельних робіт для об’єктів з класом наслідків СС1 або будівельних робіт на підставі будівельного паспорта, подання змін до зареєстрованого повідомлення
03
Подання декларації
про готовність до експлуатації об’єктів будівництва, в тому числі самочинно збудованих об’єктів
04
Державна реєстрація права власності на нерухоме майно
05
Юридичний супровід узаконення самочинно будівництва «під ключ»
06
Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки
07
Представництво інтересів при вирішенні земельних спорів
років практичного досвіду
успішних справ на користь наших Клієнтів
середня кількість консультацій на рік
задоволених
Клієнтів
документів у сфері нерухомості «під ключ»
щодо вимог чинного законодавства до будівництва нерухомості та реєстрації права власності на нього.
на всіх етапах узаконення самовільного будівництва.
при розгляді земельних спорів в суді
Декларацією Ви підтверджуєте, що будівництво об’єкта закінчилось і він готовий до експлуатації. Так як в декларації про готовність зазначається інформація щодо повідомлення про початок будівельних робіт та технічного паспорта, нею також підтверджується законність здійсненого будівництва. В подальшому подана декларація дасть можливість зареєструвати право власності на нерухоме майно.
Будівельна амністія – це спрощена процедура узаконення самовільно збудованих індивідуальних, дачних та садових будинків, загальна площа яких не перевищує 300 квадратних метрів. Амністія поширюється на об’єкти, які були збудовані з серпня 1992 року по квітень 2015 року на земельній ділянці відповідного цільового призначення.
До класу наслідків СС1 відносяться житлові та нежитлові будівлі висотою не більше чотирьох поверхів, зупинка експлуатації або пошкодження яких не перевищать збитки в розмірі 2500 мінімальних заробітних плат, одночасно перебувати в яких можуть не більше 50 осіб або не більше 100 осіб, які перебувають в них періодично.
Роботи з переобладнання або перепланування будинків та приміщень, які проводяться без втручання в несучі конструкції, заміна покрівель, реконструкція або капітальний ремонт внутрішніх систем (вентиляції, опалення, водопостачання, електромережі тощо), заміна вікон, балконів, а також зведення на земельні ділянці тимчасових будівель не потребує оформлення будь-яких документів, які надають право на їх виконання.
На сьогодні виготовленням технічного паспорта займаються як комунальні заклади – бюро технічної інвентаризації, так і приватні – за наявності сертифіката на право виконання таких робіт.
У випадку, якщо об’єктом самовільного будівництва являється будинок площею до 300 квадратних метрів або споруда площею до 100 квадратних метрів, відомості про технічне обстеження включаються до технічного паспорту. Окремо отримувати звіт не обов’язково. У всіх інших випадках необхідно отримати звіт про технічне обстеження.
Присвоєння адреси здійснюється сільською, селищною або міською адміністрацією відповідно до існуючої проектної документації за заявою власника майна.
Процес будівництва, порядок отримання дозвільної документації в ході його проведення та оформлення права власності на збудоване майно детально врегульований чинним законодавством.
Навіть в тому випадку, коли будинок або споруда збудовані самовільно, для того, щоб оформити право власності на нього, необхідно буде пройти через основні, встановлені законом, процедури.
Процес документального оформлення будівництва можна розділити на декілька етапів:
1. Виготовлення схеми намірів забудови земельної ділянки
Будівництво індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) площею до 500 квадратних метрів та господарських будівель здійснюється відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні, а у разі відсутності затвердженої містобудівної документації на місцевому рівні – відповідно до цільового призначення земельної ділянки.
У такому разі замовник звертається до архітектора або інженера-проектувальника, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат. Архітектор або інженер-проектувальник забезпечує створення та завантаження до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва схеми намірів забудови земельної ділянки.
2. Повідомлення про початок виконання будівельних робіт
Зареєстроване повідомлення про початок виконання будівельних робіт по суті є дозволом на будівництво.
Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції. Зробити це можна в електронному вигляді або через Центр надання адміністративних послуг. В повідомленні обов’язково зазначається реєстраційний номер схеми намірів забудови земельної ділянки в Електронній системі.
Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.
3. Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Технічний паспорт – це документ, у якому відображається планування, площа об’єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання – відобразити фізичний стан об’єкта в документальному вигляді для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але, на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може будь-яка організація, в штаті якої є сертифікований інженер.
4. Реєстрація декларації про введення об’єкта в експлуатацію
Зареєстрована декларація про введення об’єкта в експлуатацію є документом, який підтверджує введення в експлуатацію нерухомого майна.
Для проведення реєстрації її необхідно подати або в електронній формі, через електронний кабінет Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, або в паперовій, через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду декларації проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера.
5. Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва
Адреса присвоюється виконавчим органом сільської, селищної, міської ради за заявою забудовника або власника об’єкта будівництва.
До заяви додаються копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об’єкт. Також копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (якщо відомості про такий документ не внесені до електронної системи).
6. Реєстрація права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та отримання витягу з реєстру
Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Для державної реєстрації права власності подаються:
1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
2) технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
3) документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси.
У випадку, якщо такі документи містяться в електронному реєстрі, їх подача не являється обов’язковою.