Юридичний супровід бізнесу
Юридичні послуги для фізичних осіб
Правова допомога в сферах ведення господарської діяльності, банківського і фінансового права, екологічного права, корпоративного права, нерухомості та земельного права, оподаткування, реструктуризації та банкрутства, трудового та сімейного права і багато іншого.
Перед бізнесом кожного дня постає питання: “Яким чином убезпечитись, які вжити заходи, що необхідно зробити, щоб не привернути увагу до себе податкових органів?”
Податкова практика є ключовою для нашої компанії.
01
Податкові консультації
02
Підготовка відповідей на запити податкових органів
03
Юридичний супровід податкових перевірок
04
Складання та подання заперечень на акт податкової перевірки
05
Оскарження податкових повідомлень-рішень (подання скарги або позову до суду)
Індивідуально
років успішного адміністративного досвіду, судового оскарження рішень органів ДПС
Справа щодня з податкових питань
компаній виведено з переліку ризикових платників ПДВ
успішних судових справ щороку з податкових питань на користь наших Клієнтів
сума нарахованого додаткового податкового зобов’язання та штрафу є неузгодженою, а тому до завершення оскарження не може бути стягненою
на активи підприємства та грошові кошти не може бути накладено арешт та застосовано податкову заставу
про донарахування податків, не може бути підставою для відкриття кримінального провадження
є тривалою, та надає Вашому бізнесу додатковий час для збереження активів підприємства
Зазвичай, за результатами податкової перевірки оскаржується податкове повідомлення-рішення. Це є найбільш доцільно та ефективно.
Проте, законодавством передбачено право платника податків оскаржити будь-яке рішення, дії чи бездіяльність контролюючого органу, якщо платник податку вбачає в них порушення своїх прав. Окрім цього, ще до прийняття власне податкового повідомлення-рішення, платник податку має право подати свої заперечення до акта перевірки, додаткові матеріали та брати участь у розгляді матеріалів перевірки. Це хоч і не є оскарженням, але може вплинути на кінцевий результат.
Найбільш поширеною та ефективною практикою за наслідками податкових перевірок є оскарження податкового-повідомлення рішення, яким накладено штраф. Якщо ж до перевірки посадових осіб податкової не було допущено, доцільно оскаржувати наказ про призначення такої перевірки та рішення, яким накладено штраф за недопуск.
Ні. Також може бути застосована процедура адміністративного оскарження, шляхом подання скарги до податкового органу вищого рівня.
Судова практика оскарження за результатами податкових перевірок здебільшого свідчить на користь платників податків. Однак кожна справа є індивідуальною, а рішення залежить від якості побудови правової позиції та наявності доказової бази, якою вона підтверджується.
Однак, в даному випадку шлях судового оскарження є куди більш перспективним, ніж подання скарги. Однозначно можна сказати, що готувати правову позицію та доказову базу потрібно ще на стадії самої перевірки, зокрема не нехтуючи можливістю подати свої докази, заперечення до акту тощо.
Зі скаргою необхідно звернутися протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення або іншого рішення, що оскаржується. У разі подання скарги, платник податків має право звернутися до суду протягом 1 місяця після отримання рішення за наслідками розгляду скарги (відмова, залишення без змін тощо). Якщо ж скарга не подавалась – строк звернення до суду становить 6 місяців.
До окружного адміністративного суду за місцезнаходженням органу, рішення якого оскаржується. Якщо, наприклад, податкове повідомлення-рішення прийняте Головним управлінням ДПС у Харківській області, позов необхідно подавати до Харківського окружного адміністративного суду. Законом передбачено можливість подання позову до суду за місцезнаходженням позивача, однак в переважній більшості випадків місцезнаходження платника податків та контролюючого органу збігається.
Оскарження рішень за результатами податкових перевірок дуже непростий процес, який вимагає знань податкового законодавства, практичного досвіду їх застосування з метою досягнення оптимального результату. В судовому оскарженні необхідними є також знання процесуального права. Тому професійна допомога адвоката є вкрай важливою як при оскарженні результатів податкових перевірок, так і на стадії їх проведення.
Найкраща підготовка до перевірки – це добросовісна діяльність платника податку. Втім, на жаль, бувають випадки коли цього недостатньо. В такому разі ефективний захист прав платника податків полягає у грамотній активній поведінці при здійсненні перевірки: уважно стежити за діями посадових осіб; фіксувати порушення, якщо такі трапляються з їх боку; не нехтувати доказово доводити свою позицію до перевіряючих; подавати заперечення за їх наявності та використовувати всі засоби оскарження у разі незгоди з рішенням. Важливо, щоб всі вищевказані дії були здійснені своєчасно та в межах встановлених строків. Якщо ж ці дії не принесли бажаного результату та контролюючий орган наклав штрафні санкції – як мінімум, буде сформовано якісну доказову базу для подальшого судового розгляду.
Так. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Порядок оскарження рішення за результатами проведеної податкової перевірки:
АЛГОРИТМ ДІЙ ТА ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПОДАТКОВОЇ ПЕРЕВІРКИ
Якщо контролюючий орган провів перевірку та прийняв податкове повідомлення-рішення, яким наклав штраф та нарахував податкові зобов’язання, платник податку може оскаржити це рішення в адміністративному або судовому порядку.
Адміністративний порядок – це подання скарги на рішення до контролюючого органу вищого рівня.
Судовий порядок – це оскарження рішення контролюючого органу шляхом подання позову до суду.
Адміністративний порядок оскарження
Скарга подається платником податку протягом 10 робочих днів до контролюючого органу вищого рівня. Платники податків, які подають звітність в електронній формі та пройшли ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, подають скаргу в електронній формі засобами електронного зв’язку.
Скарга може бути подана як на податкове повідомлення-рішення, так і на будь-яке інше рішення, яке платник податку вважає незаконним.
У разі визначення грошового зобов’язання платника податків за причинами, не пов’язаними із порушенням податкового законодавства, скарга може бути подана протягом 30 календарних днів.
Подання скарги із дотриманням строків зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у рішенні контролюючого органу. Зупинення діє від дня подання скарги до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
Одночасно з поданням скарги, платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючий орган, рішення якого оскаржується, про таке оскарження.
Строк розгляду скарги становить 20 календарних днів, та може бути продовжений понад 20-денний строк, але не більше 60 календарних днів.
Процедура адміністративного оскарження закінчується днем отримання платником податків рішення за результатами розгляду скарги.
У разі залишення скарги без задоволення платник податку має право звернутися з позовом до суду протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження.
При зверненні до суду з позовом, грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Слід зауважити, що для платників податків-нерезидентів діє дещо інший порядок адміністративного оскарження.
Судовий порядок оскарження
Рішення контролюючого органу, прийняте за результатами податкової перевірки, може бути оскаржене платником податків до суду, незалежно від використання процедури адміністративного оскарження.
Якщо процедура адміністративного оскарження не використовувалась, для звернення до суду встановлено 6-ти місячний строк.
У разі подання скарги, до суду можна звернутися протягом місяця за днем закінчення процедури адміністративного оскарження.
До суду за наслідками податкової перевірки можуть бути оскаржені як податкові-повідомлення рішення, так і будь-які інші рішення, дії, бездіяльність контролюючого органу, якщо платник податків вважає їх незаконними.
За звернення до суду сплачується судовий збір, розмір якого залежатиме від ціни позову та кількості позовних вимог.
Позов подається до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням контролюючого органу, рішення якого оскаржується.
Законом передбачено подання позову за місцезнаходженням платника податків, але в переважній більшості випадків місцезнаходження платника податків і контролюючого органу збігаються.
Детально вимоги до оформлення позовної заяви та територіальна підсудність визначені Кодексом адміністративного судочинства України.
Як правило, за результатами податкових перевірок оскаржуються податкові повідомлення-рішення, а отже позовні вимоги повинні стосуватися визнання таких рішень протиправними та їх скасування.
У разі, коли допуск до перевірки не відбувся, доцільно оскаржувати наказ про призначення такої перевірки разом із рішенням про накладення штрафу за недопуск.
Зазначимо, що кожна ситуація є індивідуальною, а тому для правильного визначення предмета оскарження, якісного складання позову та побудови правової позиції для суду, важливим є звернення по професійну правову допомогу.