Юридичний супровід бізнесу
Юридичні послуги для фізичних осіб
Правова допомога в сферах ведення господарської діяльності, банківського і фінансового права, екологічного права, корпоративного права, нерухомості та земельного права, оподаткування, реструктуризації та банкрутства, трудового та сімейного права і багато іншого.
У більшості випадків у рішенні про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податкова не пояснює та не конкретизує причину віднесення суб’єкта господарювання до ризикового. І це є найбільшою проблемою, оскільки не зрозуміло, за яких причин Ваше підприємство потрапило до переліку ризикових.
01
Аналіз
рішення та підстав про віднесення платника ПДВ до ризикових
02
Ознайомлення
з особливостями ведення бізнесу (напрямок діяльності, структура, контрагенти, штат, активи тощо)
03
Підготовка та направлення адвокатського запиту до ГУ ДПС
щодо конкретизації, детального роз’яснення підстав та наявних документів, які свідчать про ризиковість платника (операції, відсутність ресурсів, коди УКТ ЗЕД, ризикові контрагенти тощо)
04
Визначення чіткого переліку документів
необхідних для підготовки та формування правильної юридичної позиції
05
Підготовка пояснень
та переліку необхідних документів (додатків) щодо виключення платника з переліку ризикових враховуючи відповідь на адвокатський запит
06
Направлення Клієнту
з детальною інструкцією подальших дій щодо подання до податкової для прийняття рішення виключення з переліку ризикових
07
Підготовка скарги
або повторних пояснень (з урахуванням результатів розгляду попередніх пояснень) до досягнення позитивного рішення
Від 3 до 10 робочих днів
Індивідуально
років успішного адміністративного досвіду, судового оскарження рішень органів ДПС
Справа щодня з податкових питань
компаній виведено з переліку ризикових платників ПДВ
задоволених
Клієнтів
рішення про ризиковість – до отримання позитивного рішення про невідповідність платника критеріям ризиковості.
якщо рішення про ризиковість платника успішно оскаржене
досудового оскарження рішення про ризиковість платника залежить тільки за наявності чіткого алгоритму дій та обґрунтованої правової позиції
як адміністративного, так і судового оскарження рішень органів ДПС
Законодавчо такий строк необмежений, але треба взяти до уваги, що перебування у ризикових створює непомірні проблеми для самого платника податку та його контрагентів, тому зволікати не варто.
Обмежень в даному випадку немає. На відміну від блокування податкових накладних, пояснення щодо виключення з переліку ризикових можна подавати необмежену кількість разів. Однак з метою оптимізації строків вирішення проблеми необхідно розуміти, коли пояснення себе вичерпали та переходити до інших дій (скарга або звернення до суду).
Як правило, в рішеннях про визнання платника податку ризиковим, податкова зазначає занадто узагальнені причини, з яких неможливо зрозуміти, на якій підставі було прийняте таке рішення та які документи слід надати. В таких випадках доцільно звернутися до податкової з адвокатським запитом щодо підстав прийняття такого рішення. Це необхідно для визначення конкретної причини віднесення до ризикових та суттєво збільшує шанси на досягнення позитивного рішення в найкоротший строк.
Можна подати скаргу, але більш надійним варіантом є звернення з позовом до суду.
Обов’язкових вимог немає, однак найбільшу увагу слід приділити саме тим питанням, які стали підставою для віднесення до ризикових. Як правило, ці підстави вказуються у рішенні, але не завжди чітко, однозначно та зрозуміло. В такому випадку, перед поданням пояснень, доцільно звернутися до комісії з адвокатським запитом щодо конкретизації цих причин.
Після отримання рішення про визнання платника податку ризиковим до суду можна звернутися протягом 6-ти місяців. Якщо отримали негативне рішення за результатами розгляду адміністративної скарги – подати позов до суду треба протягом 3-х місяців.
Пояснення та документи комісія має розглянути протягом 7-ми робочих днів (не враховуючи день подання).
В залежності від ситуації. Бувають випадки, коли перших поданих пояснень недостатньо. В такому разі, ефективніше та швидше буде подати пояснення повторно, доповнивши їх. Однак трапляються випадки, коли при поданні повних та вичерпних доказів та роз’яснень, податкова не враховує їх. Щоб не гаяти час на безперспективні дії, слід переходити до наступного кроку – звернення до суду.
Суди в переважній більшості випадків встають на бік платника податків, так само, як і в справах про зупинення реєстрації податкових накладних. Тому, якщо ваші господарські операції є реальними та підтверджуються необхідними документами, можна сміливо звертатися до суду. Однак слід врахувати можливу тривалість судового розгляду справи.
На жаль, законодавство складено так, що не завжди все перебуває в руках самого ж платника податку. Дуже часто добросовісний платник може потрапити до ризикових лише через одного зі своїх контрагентів, який сам потрапив до ризикових. Для цього достатньо з ним провести хоча б одну операцію. Тому слід ретельно підходити до вибору контрагентів та передбачати відповідні ситуації в договорах. Найголовніше зрозуміти, що вивести підприємство з ризикових реально та іноді досить швидко – необхідно лише правильно визначити алгоритм дій.
Орієнтовний перелік необхідних документів для виключення з переліку ризикових:
АЛГОРИТМ ДІЙ ТА ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОСКАРЖЕННЯ РІШЕННЯ ПРО ВИЗНАННЯ ПІДПРИЄМСТВА РИЗИКОВИМ ПЛАТНИКОМ ПОДАТКУ
Якщо ви отримали рішення про визнання підприємства ризиковим платником податку, перше, що треба зробити, це правильно встановити підстави для прийняття такого рішення.
Ці підстави повинні бути зазначені в самому рішенні. І добре, коли вони вказані чітко та зрозуміло. В протилежному випадку – слід спершу з’ясувати ці обставини.
З цією метою ви можете звернутися до контролюючого органу з адвокатським запитом, або спробувати отримати цю інформацію самостійно.
Встановивши підстави прийняття рішення, наступним кроком має бути звернення до комісії ГУ ДПС із ПОЯСНЕННЯМИ та документами, які свідчать про невідповідність підприємства критеріям ризиковості.
З такими поясненнями платник податку може звернутися будь-коли, без обмеження строками. Однак слід врахувати – час перебування у ризикових грає проти платника податку, тому зволікати не варто.
Чітких вимог до пояснень та переліку документів, які мають бути надані, не встановлено. Вони мають стосуватися саме тих підстав, на яких ґрунтується рішення.
Для прикладу, якщо вас визнали ризиковими через певні операції, здійснені з іншими ризиковими платниками, доречно подати документи, які підтверджують реальність саме цих операцій.
Якщо ж, наприклад, ваша ризиковість полягає у недостатності ресурсів – слід підтвердити відповідність ваших ресурсів обсягам господарської діяльності.
Пояснення та копії документів подаються на розгляд комісії в електронній формі та розглядаються протягом 7-ми робочих днів після дати їх надходження.
За наслідками розгляду пояснень комісія може прийняти рішення про відповідність або ж про невідповідність платника податку критеріям ризиковості (платник податку виключається з ризикових).
У разі прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості перед платником постає три варіанти подальших дій:
Перший варіант доцільно застосувати, якщо надані вами пояснення та документи не були достатніми та об’єктивно вбачається необхідність їх доповнення. Цей варіант очевидно буде привабливішим з огляду на швидкість, з якою проблема може бути розв’язана. Якщо ваші повторні пояснення спрацюють – через 7 робочих днів підприємство буде виключене з переліку ризикових.
Другий варіант слід застосувати, коли ви не бачите можливості доповнити попередні пояснення. Якщо на вашу думку ви надали з поясненнями все, що можна було надати, але податкова їх проігнорувала, тоді звернення зі скаргою може бути виправданим. Перевагою скарги буде те, що розглядатиметься вона комісією вищого рівня. Отже є шанс на неупереджений підхід та іншу суб’єктивну оцінку.
Третій варіант – у разі неможливості досягти результату попередніми двома способами. Звернення до суду є найбільш надійним варіантом, оскільки судова практика в подібних спорах очевидно свідчить на користь платників податку. Мінусом судового провадження є його більша тривалість, зазвичай від 3-х місяців.
Якщо ви вирішили звернутися зі СКАРГОЮ, необхідно врахувати строк звернення (10 робочих днів) та подати за встановленою формою скаргу засобами електронного зв’язку.
До скарги можуть бути додані пояснення та копії документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом 10 календарних днів з дня її отримання приймає одне з таких рішень:
Після залишення скарги без задоволення до СУДУ необхідно звернутися протягом 3-х місяців. Якщо скарга не подавалась – строк звернення до суду складатиме 6 місяців.
За звернення до суду необхідно сплатити судовий збір, розмір якого залежатиме від кількості позовних вимог.
Позов повинен включати в себе як мінімум 2 позовні вимоги: