Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

[polylang_langswitcher]
[polylang_langswitcher]

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

[polylang_langswitcher]
[polylang_langswitcher]

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

Головна/Новини & Блог/Порядок розблокування податкової накладної, реєстрацію якої зупинено: практичні рекомендації та поради

Порядок розблокування податкової накладної, реєстрацію якої зупинено: практичні рекомендації та поради

Найважливішим етапом в процесі розблокування податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено, є подання письмових пояснень та копій документів, що підтверджують інформацію, зазначену в цій ПН або РК.

Приділити особливу увагу даному етапу важливо. За наслідками розгляду комісією пояснень та документів приймається рішення про реєстрацію або ж відмову у реєстрації пн/рк. Подальші дії щодо адміністративного або судового оскарження такого рішення є похідними. Тому завжди будуть залежати від того, які саме документи були надані контролюючому органу разом з поясненнями. Чи було їх достатньо.

Тому, найпершою рекомендацією є надання вичерпного пакету документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції, саме на стадії подання пояснень.

Проте. І в даному випадку не слід подавати до контролюючого органу документи, які не мають відношення до господарської операції та підстави зупинення реєстрації ПН/РК. Пакет документів має розкривати зміст господарської операції в розрізі зазначеної у квитанції підстави зупинення реєстрації. Але не повинен при цьому містити документи, які взагалі не мають стосунку до справи.

Подані разом з поясненнями документи повинні підтверджувати саме ту інформацію щодо здійсненої операції, про яку йдеться в поясненнях.

Зважаючи на обов’язок доказування такий підхід суттєво зміцнить позицію платника податку. та з великою долею ймовірності призведе до сприятливого рішення. Якщо не в адміністративному порядку, так в судовому.

Стосовно того, що саме доречно зазначати в поясненнях, звернути увагу слід на розкриття наступних питань:

  • Загальна характеристика платника податків (реєстрація, види діяльності, узагальнені відомості про керівника тощо);
  • Наявні в розпорядженні платника ресурси для ведення господарської діяльності (працівники, приміщення, транспортні засоби, устаткування і т.д.);
  • Позитивна податкова історія;
  • Описання власне господарської операції, за наслідками якої складено ПН/РК, реєстрацію яких зупинено;
  • Нормативно-правове обґрунтування відсутності підстав для зупинення реєстрації ПН/РК, з посиланням на норми законодавства, які підтверджують правову позицію платника податку.

Якщо в силу специфіки певних операцій необхідно зазначити додаткові відомості. Це доцільно буде зробити, оскільки чітко визначених вимог до структури та змісту пояснень законодавством не встановлено.

У разі ж коли після розгляду наданих платником пояснень та документів приймається рішення про відмову у реєстрації пн/рк. Платник податку хоч і отримує право відразу звернутися до суду, проте слід спершу звернути увагу на процедуру адміністративного оскарження. Як показує практика, вона подекуди дає результат. А отже, допоможе зекономити час та кошти на сплату судового збору.

На етапі подання адміністративної скарги варто зважити на:

  • необхідності дотримання строку та подати скаргу протягом 10 робочих днів після отримання рішення;
  • дотриманні форми скарги, яка затверджена Порядком № 1165.

Зауважимо, що на відміну від пояснень, скарга складається за затвердженою формою. А тому можливості щодо детального викладення своєї позиції дещо обмежується.

Тут і набуває важливості детальність та повнота попередньо поданих пояснень та документів. Хоча скарга і не обмежує платника податку в праві зазначити про нові обставини та додати певні документи. Але створює лазівку для комісії посилатися на принцип офіційного з’ясування обставин справи та відмовити в задоволенні скарги. Оскільки на їх думку рішення комісії регіонального рівня буде правомірним. Причина – остання не мала в своєму розпорядженні певних документів та інформації, які спростовують її висновки.

Плануючи стратегію оскарження, слід передбачати поступове звуження досліджуваних обставин справи та доказів, а не їх розширення. Саме тому вичерпний перелік необхідних документів та пояснень слід подати одразу.

У випадку зміни мотивування комісією будь-якого рівня своїх рішень доречно буде адекватно на це відредагувати та подати свої докази. При цьому не прив’язуватися до стадії оскарження, оскільки необхідність їх подання зумовлена незалежними від платника податку обставинами.

Якщо процедура адміністративного оскарження бажаного результату не дала?

Тоді єдиним варіантом залишається звернення до суду. Для його ефективності слід звернути увагу на такі моменти, як:

  • дотримання 3-місячного строку після отримання результатів розгляду скарги;
  • всі попередні дії, включаючи факт здійснення господарської операції, подання пояснень та адміністративне оскарження мають бути належним чином зафіксовані. Також підтверджуватися доказами, які будуть надані суду;
  • в судовому процесі бажано користуватися професійною правничою допомогою. Оскільки даний процес потребує ще й практичних навичок з супроводження подібних справ. Саме вони й допомагають вийти з процедури оскарження досягнувши потрібного результату та з нульовими збитками.

Новини

Sorry, your ID is maybe not correct (If you did not place any ID that means auto-detect does not work.). And please make sure that your selected element is developed with Swiper.