З 1 вересня 2021 року електронні листки непрацездатності (Е-лікарняні) стали обов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я.
Паперовими поки залишаються медичні висновки щодо вагітності і хвороби, та у випадку, якщо тимчасова непрацездатність настала внаслідок захворювання на ВІЛ або психічного розладу.
Що потрібно знати як роботодавцям, так і працівникам
Раніше для оформлення лікарняного працівникові було достатньо надати інформацію про назву роботодавця. Тепер же, щоб оформити Е-лікарняний, лікарю необхідно повідомити ще й код ЄДРПОУ підприємства.
Лікар оформляє електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність та надсилає його до Реєстру пенсійного фонду. Сформований Е-лікарняний стає доступним як в кабінеті працівника, так і в кабінеті роботодавця на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду.
Тепер працівник не повинен приносити лікарняний на роботу, відкриття лікарняного відбувається автоматично. Працівникові лишається повідомити про оформлення медичного висновку свого роботодавця в зручний спосіб.
Багатьох цікавить питання, чи буде доступний роботодавцеві діагноз працівника?
Відповідь однозначна – НІ. Адже до Пенсійного фонду потрапить лише та інформація, яка необхідна для здійснення виплат по тимчасовому безробіттю: номер, дата відкриття та закриття, причина непрацездатності.
Е-лікарняні існують лише в електронній формі, і їх роздруківка законодавством не вимагається. Проте, на сьогоднішній день реєстр медичних висновків працює не досконало, і трапляються випадки, коли такий лікарняний просто зникає. Тому, щоб інформація про тимчасову непрацездатність працівника своєчасно потрапила до відділу кадрів та бухгалтерії, Е-лікарняний краще роздрукувати.
Враховуючи особливості Е-лікарняних, роботодавцям буде доцільно провести серед працівників роз’яснювальну роботу, надати необхідну для відкриття лікарняних інформацію. А якщо на підприємстві великий штат працівників – призначити відповідального, який зможе відслідковувати сформовані Е-лікарняні та контролювати своєчасність їх оплати.