Поточна ситуація щодо бронювання працівників підприємства викликає надзвичайну стурбованість у власників бізнесу. Насправді їхню стурбованість можна зрозуміти. У зв’язку з недосконалою організацією цієї процедури бронювання часто роботодавці не можуть досягти позитивного для себе результату та зберегти свій найцінніший ресурс – людей.
Так, абзац 2 пункту 11 Порядку бронювання №76 визначає, що зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.
Тобто, умовою надання відстрочки по бронюванню є зарахування військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік. За умови формальних помилок анкетних даних військовозобов’язаного, його військово-освітньої спеціальності, місцезнаходження роботодавця або відсутності військово-облікового документу у відповідних списках – бронь може бути втрачена.
Тож давайте детально розберемо дії роботодавця перед бронюванням тих працівників, у кого не оновлені дані в ТЦК та СП:
- Підготовка листа-звернення від компанії до ТЦК та СП щодо початку процедури бронювання працівників та прохання забезпечити можливість оновити військово-облікові дані таким працівникам без подальшої мобілізації для завершення процедури бронювання. У вищезазначеному листі варто обґрунтувати важливість саме цього працівника для підприємства.
- Крім того, необхідно підготувати пакет документів працівнику підприємства для оновлення його відомостей. Пакет має включати в себе: підтвердження критичності компанії; проміжок часу роботи на такому підприємстві; посаду та трудові обов’язки працівника; копію листа-звернення та документи особи, які необхідні для оновлення відомостей.
- За можливості рекомендуємо забезпечити працівника підприємства юридичним супроводом в ТЦК та СП (штатний юрист або адвокат на підставі договору). Це допоможе ще «на березі» вирішити ряд проблем у разі їх виникнення.
Автор:
Анастасія Мерзлюк, юрист Bires Law Firm