Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

[polylang_langswitcher]
[polylang_langswitcher]

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

[polylang_langswitcher]
[polylang_langswitcher]

Адреса

04071, Україна, м. Київ, вул. Воздвиженська 14, офіс 9

EMAIL

Контакти

Головна/Новини & Блог/Блокування реєстрації податкових накладних. Чи змінюють щось зміни в законодавстві?

Блокування реєстрації податкових накладних. Чи змінюють щось зміни в законодавстві?

Починаючи з вересня 2022 року платники ПДВ та їх контрагенти зіштовхнулися з масовим блокуванням реєстрації податкових накладних. Це створило для платників податків чимало обтяжливих та абсолютно невиправданих перешкод у веденні господарської діяльності.

Для вирішення посталої проблеми постановою Кабміну від 23 грудня 2022 року №1428 було внесено зміни до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1165.

Та чи дійсно проблему було вирішено? Що ж очікує на платників ПДВ та їх контрагентів тепер?

Ми вирішили розібратися та надати свою оцінку на основі широкого практичного досвіду вирішення відповідних питань.

Як показує практика, переважна більшість випадків блокування реєстрації податкових накладних відбувалися на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Він фактично унеможливлював безумовну реєстрацію податкової накладної у разі не подання таблиці даних платника податку на додану вартість з вичерпним переліком кодів товарів/послуг.

Наразі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій було викладено в новій редакції без умови щодо таблиці даних. Це є безсумнівно позитивним кроком. Подання таблиці даних платника податку досі є правом, а не обов’язком платника. А відтак невикористання цього права не повинно зумовлювати такі негативні наслідки, як блокування реєстрації податкових накладних.

Окрім цього, багато спеціалістів виділяють такі зміни як:

  • виключення з моніторингу податкових накладних, в яких обсяг постачання не перевищує 5 тис. грн.;
  • необхідність деталізації підстав неврахування таблиці даних платника податку у відповідному рішенні;
  • автоматичне виключення контрагентів з переліку ризикових платників у разі виключення первісного ризикового платника податків з відповідного переліку на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду.

Натомість, якщо розглядати проблему системно. Зазначені зміни є скоріше косметичним ремонтом ніж глобальною зміною правил гри. Вони змінюють лише певні технічні моменти, залишаючи при цьому незмінними фундаментальний підхід до публічного адміністрування у податковій сфері.

Загальна тенденція до ускладнення податкового законодавства отримала своє продовження. А це завжди залишає місце для двозначності та для неприємних сюрпризів від контролюючих органів.

Ті новації, які позиціонуються як переваги (або навіть поступки для бізнесу), не можна вважати на сто відсотків такими. Вони застосовуються за відповідності платника певним умовам, одночасне дотримання яких вимагає підвищеної уваги до різних аспектів господарської діяльності.

Такі новації слід розглядати не як кроки щодо послаблення адміністративного тиску. Скоріше, що сторони сперечалися та й зійшлися посередині за принципом “ні вашим, ні нашим”.

До того ж, з аналізу обговорюваних змін взагалі не простежується вирішення чи хоча б намагання вирішити такі важливі проблеми, як:

– визначення простих, зрозумілих та однозначних критеріїв ризиковості, які здатна зрозуміти особа без економічної освіти або досвіду роботи бухгалтером;

– формування об’єктивних та прозорих запобіжників від необґрунтованого блокування реєстрації ПН контролюючими органами та інших зловживань з їх боку;

– зобов’язання контролюючого органу обґрунтовувати своє рішення згідно індивідуального підходу в кожному конкретному випадку. А не посиланням на загальне формулювання із нормативного акту;

– спрощення процедури поновлення прав платника податку після отримання останнім судового рішення про зобов’язання ДПС зареєструвати податкові накладні.

Вважаємо, що без вирішення вищевказаних питань будь-які зміни до порядку реєстрації податкових накладних не здатні створити комфортне середовище для бізнесу.

Наразі зарано робити висновки. Зазначені зміни навряд чи суттєво змінять ситуацію, в якій 99% рішень податкової про зупинення реєстрації податкових накладних є протиправними.

Остаточну відповідь на це питання надасть судова практика. Вона поступово буде формуватися під впливом цих змін. А також остаточно визначить чіткий алгоритм дій, дотримання якого забезпечить платника податків від небажаних труднощів у відносинах з контролюючими органами.

Важливо наголосити. Кожна ситуація є індивідуальною. Для більш ефективного та правильного її вирішення потребує всебічного ознайомлення з усіма обставинами справи та наявними доказами. Адвокатське об’єднання “БАЄРС” готове надати допомогу з питань реєстрації податкових накладних. Професійно, та своєчасно вирішимо проблему платника податку, який зіштовхнувся зі складнощами в сфері оподаткування та у відносинах з податковими органами.

Новини

Sorry, your ID is maybe not correct (If you did not place any ID that means auto-detect does not work.). And please make sure that your selected element is developed with Swiper.