Це варто Вашої уваги!
16.01.2020 року Верховна Рада України прийняла Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві від 30.08.2019 року № 1210.
Суспільство розділилося на два полюси: одні передбачені зміни критикують, інші – їх підтримують.
Але як же насправді. Давайте розбиратися разом.
Одразу звертаємо увагу, що остаточний текст закону з усіма правка поки що відсутні на сайті Верховної Ради України.
Ох…що ж тепер буде …
Розглянемо найголовніші нововведення та зміни, що відбудуться в процедурі адміністративного оскарження рішень контролюючих органів та порядку проведення перевірок:
- Передбачено створення Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків. Вона буде розглядати скарги платника податків після того, як буде отримано рішення ДПС України про повне або часткове незадоволення скарги. Таким чином, у платників з’явиться можливість ще раз поборотися за свої права та законні інтереси. Говорити, як дана рада буде працювати ще зарано. Згодом побачимо в дії, як зміниться становище платника податку, можливо і до суду не доведеться вже ходити. Однак, до ради не всі рішення можна буде оскаржити. Лише ППР щодо нарахування грошових зобов’язань, якщо їх сума перевищує 2 102 000,00 грн (розмір ПМ для працездатної особи на 01.01.2020 року).
- Запроваджено розглядати акт перевірки, заперечення до акту перевірки та/або додаткові документи комісією контролюючого органу з питань розгляду заперечень, яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. До сьогодні такої комісії не існувало. Але чи буде дана комісія ефективна. Неможливо сказати, оскільки вона складатиметься із керівника (його заступника), двох уповноважених осіб (контролюючого органу, який проводив перевірку).
- Передбачено збільшення строку планових перевірок на 5 робочих днів щодо великих платників податків, суб’єктів малого підприємництва та інших платників податків відповідно. Строк позапланових та фактичних перевірок збільшиться в рази. Перевага однозначно на стороні податкового органу.
- У випадку неможливості проведення перевірки (документальної планової та позапланової виїзної або фактичної) контролюючим органом за місцезнаходженням чи місцем розташування об’єкта права власності щодо якого проводиться перевірка, невідкладно буде складатися акт, що засвідчуватиме такий факт.
- Встановлено, що запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати закінчення перевірки. Однак такого часу може бути недостатньо для платника податку для зібрання всіх необхідних документів. Але якщо посадова (службова) особа не надасть можливість скористатися цим правом платнику податку, то платник податків зможе зупинити строк проведення документальної виїзної планової та позапланової перевірки на строк не менше ніж 5 робочих днів шляхом подання власної заяви.
- Податковий кодекс України відтепер матиме чіткі визначення понять: акту перевірки, довідки перевірки, матеріалів перевірки.
Підсумовуючи. Залишилося зачекати, поки повний текст новоприйнятого закону з всіма правками буде готовий. Щоб пересвідчитися, чи нічого ще нового нам не підготували законотворці. Продовження в наступній статті.