Що собою являє договір публічної оферти
В першу чергу, даний тип договору необхідний для тих, хто здійснює продаж товарів чи послуг через мережу Інтернет.
Договір публічної оферти – це пропозиція підприємця щодо продажу товарів або надання послуг на певних умовах, яка адресована невизначеному колу осіб. По суті, підприємець бере на себе обов’язок на однакових для всіх споживачів умовах продати товар або надати послуги кожному, хто до нього звернувся.
По-, наявність такого договору та вимоги до інформації, яка має в ньому міститися, передбачені Законом України «Про захист прав споживачів». Так, відповідно до статті 13 зазначеного Закону перед укладанням договорів на відстані продавець (виконавець) повинен надати споживачеві інформацію про:
Найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
Основні характеристики продукції;
Ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
Гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції;
Інші умови поставки або виконання договору;
Мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;
Вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
Період прийняття пропозицій;
Порядок розірвання договору.
По-, не надання споживачам наведеної вище інформації може призвести до накладення на підприємця штрафу у розмірі від 85 гривень до 30 % від вартості одержаної для реалізації партії товару.
По-, завдяки договору публічної оферти підприємець сам визначає сприятливі для себе умови продажу та повернення товару, порядок оплати та повернення коштів, механізм вирішення спорів з покупцями тощо.
Наприклад, таким договором може бути визначено можливість заміни товару на інший товар у випадку, коли у підприємця відсутній замовлений покупцем товар. Якщо ж такої умови в договорі не буде – покупець вправі відмовитись від замовлення та вимагати повернення коштів.
Отже. Публічна оферта допоможе оптимізувати та систематизувати інформацію щодо порядку продажу продукції або надання послуг.
Юридично публічна оферта визначає ключові умови договору, але фактично – це захисний механізм для бізнесу.