Бенчмаркінг — один із найбільш недооцінених в Україні бізнес-інструментів. Хоча можна говорити про те, що майже всі компанії, так чи інакше, його використовують, однак як в роботі з іншими інструментами, найбільший ефект дає сам системний підхід.
У загальних рисах бенчмаркінг можна охарактеризувати як “еталонне порівняння”. Воно складається з двох етапів: пошуку певного еталону (діяльність успішної компанії чи певних її окремих відділів, локальні показники тощо) і створення матриці порівняння цього еталону з власною компанією. Звучить наче і просто, однак досвід показує, що найбільші труднощі виникають на етапі саме порівняння, адже постає проблема з тим, які саме критерії обирати і на які дані орієнтуватися.
В юридичній сфері бенчмаркінг можна сміливо назвати ТОП-інструментом. Адже компаній, які надають юридичні послуги багато, конкуренція на ринку висока, а отже і можливостей для порівняння вистачає. Використання порівняльних звітів може мати вирішальне значення на етапі прийняття рішень про підвищення прибутковості й ефективності роботи фірми.
На які показники базові показники можна орієнтуватися?
Життєвий цикл рахунку – від першого дня роботи до його оплати. Це дозволить зрозуміти: а) чи ефективно в фірмі витрачається час; б) чи правильно обираються клієнти і справи;
Показники, які допомагають вести бізнес щодня: кількість незакінчених справ, грошові надходження тощо. Також варто порівнювати ці показники з аналогічними у минулому місяці чи році;
Витрати і кількість юристів, які залучені до конкретної справи. Можливо, справа не варта тих часу та зусиль, які на неї витрачаються;
Витрати часу персоналу в залежності від виду діяльності.
Активний бенчмаркінг діяльності компанії дозволяє перейти від гри на виживання до гри на успішне випередження. В контексті юридичної сфери це особливо важливо, адже тут перемагає якість надання послуг і ефективне розпоряджання часом команди.