Кабінет Міністрів України Постановою № 1332 від 22.11.2024 року вніс чергові зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.
Зміни набирають чинності з 01 грудня 2024 року.
Що ж саме змінилося?
- 1. Всі відстрочки від призову на військову службу, які були надані військовозобов’язаним до набрання чинності цією постановою, є чинними протягом строку, на який вони надані, але не довше ніж до 28 лютого 2025 р. Тобто, якщо підприємство планує продовжувати бронювати своїх працівників, йому необхідно до 28 лютого повторно подати документи за оновленим Порядком.
- 2. Бронювання військовозобов’язаних здійснюється виключно засобами Порталу Дія.
- 3. Доповнено критерії визначення критично важливих підприємств: – окрім відсутності заборгованості зі сплати ЄСВ, необхідно підтвердити відсутність заборгованості зі сплати податків до державного та місцевого бюджетів; – розмір нарахованої середньої заробітної плати працівників за останній календарний квартал повинен бути не нижчим за розмір мінімальної заробітної плати по країні, помноженої на коефіцієнт 2,5 (на сьогодні – не менше 20 тисяч гривень).
- 4. Змінилися вимоги до працівників, які можуть бути заброньовані. Відтепер працівник повинен: – перебувати на військовому обліку; – перебувати у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством або критично важливою установою; – займати посаду на критично важливому підприємстві, за якою йому нараховано заробітну плату за кожний місяць останнього кварталу не нижче за розмір мінімальної заробітної плати, помноженої на коефіцієнт 2,5; – уточнити персональні дані відповідно до чинного законодавства про військовий облік; – не перебувати у розшуку.
- 5. У роботодавців з’явився новий обов’язок для критично важливих підприємств. Відтепер вони зобов’язані надавати Пенсійному фонду України відповідні відомості через веб-портал електронних послуг у випадку: – прийняття працівника на роботу; – переміщення з одного структурного підрозділу до іншого; – переведення на іншу постійну посаду або роботу; – звільнення; – поновлення на роботі; – тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору.
Такі відомості повинні надсилатись до Пенсійного фонду не пізніше наступного дня після настання вказаних випадків. При цьому, Пенсійний фонд повинен до 31 грудня 2024 року забезпечити можливість підприємствам надавати відомості через веб-портал електронних послуг.
Володимир Дишлюк
Юрист Bires Law Firm